Omluva / Up Date 9.11.2014

 Napadení spemovým robotem

více

Cooper Webb drtí 450 f v zemi zapadajícího slunce.....

 aneb Webb 1-1 na Japonském mistráku.

více

14 dní v kostce

 Branky 1/2, Vítonice, Přerov Trénink...Foto + slova by M.Plesník

více

Davie Millsaps Go Pro Monster Cup

 Dost dobré....

více

Tim Gajser má nového týmového kolegu

 aneb Jorge Zaragoza bude závodit ve třídě MX2 2015 na Hondě....

více

archív


Aktuality

Ken Roczen a jeho žlutá euforie...

Rozhovor s Kenym o jeho nové budoucnosti v týmu RCH Suzuki...

 Tak tady máme další zajímavý překlad a to rozhovor s Kenem Roczenem o jeho novém dobrodružství v týmu RCH Suzuki. Trochu mě překvapil Roczenův názor na KTM. Myslím, že pokud tento rozhovor četl Roger DeCoster tak ti dva už nejsou kamarádi. Keny je mladý kluk, momentálně je v euforii s novým týmem a všechno je pro něho skvělé a úžasné. Pokud ovšem mluví pravdu a na Suzuki se cítí o tolik lépe, tak to nechci vidět tu střelbu v Anahaim 1, co to kecám….. to víte, že chci a už se moc těším !

 

 

RacerX:  Kolik nám můžeš říct o tom, jak tohle všechno začalo a jak dávno ? Kdy to bylo poprvé, co jsi začal uvažovat o Suzuki ?

Ken Roczen: Vlastně jsem o tom uvažoval už hodně dlouho, protože modely KTM 2013 i 2012, s kterýma jsem musel závodit, mi moc nevyhovovaly a měl jsem s nimi problémy. Mojí povinnost s KTM jsem dodržel a nemůžu o nich říct nic špatného. Mám je moc rád, celý tým i všechno ostatní ale KTM má velice specifické charakterové vlastnosti co se jejich motocyklu týče. V jednom okamžiku jsem si řekl, že už nemám ve své motorce důvěru a uvědomil jsem si, že je čas učinit změnu. S KTM jsem už čtyři roky a v tomto posledním roku se nám povedlo odvést fantastickou práci a získali jsme titul AMA MX 2014. Bylo to skvělé zakončit mou sezónu i spolupráci s KTM tímto titulem ale já jsem už byl rozhodnutý pro změnu. Vybral jsem si Suzuki a tým RCH, protože se mi líbí to, jak se uvedli v tomto sportu, a věřím, že já a tým RCH společně docílíme něčeho velkého.  V Suzuki mám stoprocentní důvěru, protože tento sériový motocykl vytáhnete z krabice a už je dobrý sám o sobě. Když jsem se rozhodl pro tým RCH tak mi lidé říkali: „vždyť to ani není tovární tým“ Tento tým má tovární zastoupení ale mi to bylo jedno, protože v Suzuki prostě věřím. Věřím této motorce tak moc, že jsem jenom řekl:  „ jenom mi dejte tu motorku a já se postarám o ten zbytek“ !

RacerX: Není to jenom o motorce a nastavení, které ti vyhovuje, nebo o motorce která má pouze tovární díly a jiné věci. Myslím, že když se cítíš na motorce pohodlně tak budou vidět výsledky. Není to pravda ?

Ken Roczen:  Určitě ano. Je to velice důležité.  My jsme provedli spoustu skvělých změn v motoru a je to mnohem lepší, což určitě pomůže. Ale já si stále myslím, že můžeš koupit normální (sériovou ) Suzuki a snad ani nemusíš dělat žádné úpravy na motoru. Nejdůležitější je mít motorku co nejvíce na zemi, což znamená přemístit sílu z motoru do kola a z kola do země. Stačí mít dobrého technika na pérování, kterému věříte a jste v pohodě. Já mám dokonce takového člověka v Německu. Je to někdo s kým jsem byl od malého kluka a je naprosto fenomenální. Myslím, že kdybych koupil normální motorku a on by mi udělal tlumiče tak můžu jít závodit.

RacerX: Byl to ten chlápek bez týmové uniformy, kterého jsme s tebou viděli minulý rok na SX v Salt Lake City ?

Ken Roczen:  Je to možné, párkrát tady za mnou přijel. ( myslím, že někdo má novou práci v USA J )

RacerX:  Pamutuji si tě na Suzuki ale byla to 250ka, slabší motorka. Jaký je to rozdíl skočit na 450ku ?

Ken Roczen:  Je to rozdíl. Samozřejmě to je už hodně dlouho kdy jsem jezdil na Suzuki 250, ale musím říct, že ta motorka byla žihadlo. Měli jsme na ní spoustu skvělých dílů. Ktm měla v Evropě vždy nejsilnější motor ale můj podvozek a pérovaní bylo tak skvělé, že jsem nejsilnější motor ani nepotřeboval. Mohl jsem být lepší, kdybych měl větší výkon, ale vždycky jsem si s tím uměl poradit a mojí motorku jsem miloval.

RacerX:  Jak velký rozdíl to je nyní na tvé nové RCH Suzuki ? Vím, že nikdo kdo právě nastoupil do nového týmu neřekne, že ta motorka je hrozná ale jenom nám prosím řekni, jak se na tvé motorce momentálně cítíš ?

Ken Roczen:  Je to úžasné, základní  charakteristiky jsou tak rozdílné. Je to neuvěřitelné, jak hned cítíte ten rozdíl. Testujeme mojí motorku pouze několik dní a už mám pocit, že chci říct: „už to tak necháme a já budu jezdit, trénovat, jezdit, trénovat a budu stále lepší a lepší“. Měl jsem šest týdnů volna a myslím, že když se dostanu zpátky do formy a začnu jezdit trochu rychleji, tak se může objevit pár věcí, které změníme, ale nyní se na mojí motorce cítím opravdu skvěle.

RacerX: Kde nebo kdy ti namontují elektrický startér ?

Ken Roczen: Počkáme do Anahaim 1 a pak uvidíme.

RacerX: Většina jezdců, kteří jezdí dlouho na jedné značce, cítí obrovský rozdíl k lepšímu, když přestoupí na novou značku. Není to jenom proto, že byli příliš dlouho na jedné značce a všechno rozdílné je pro ně lepší, i když to vlastně nemusí být úplná pravda?  Je to něco jak když přehodíš nohu přes novu motorku,  která je o trochu užší a už se cítíš lépe !?

Ken Roczen:  Ano to je přesně ono, Suzuki je opravdu dobrá motorka a je velice štíhlá. Myslím, že preferuji vlastnosti hliníkového rámu, protože je tvrdší. KTM je trochu širší, má obrovskou sílu a rám se zvláštně vykrucuje.  Také pérování na KTM se chová zcela rozdílně. Na některých SX tratích to vyhovuje ale na jiných zase ne. Na Suzuki se mi zdá, že je všechno pohodlnější a pérování je plynulejší, což znamená komfort jízdy, který mi u KTM chyběl.  Takže změna byla provedena a možná to je tak jak říkáš a všechno je jenom v mojí hlavě. Hlavní je, že se cítím šťastný a stoprocentně důvěřuji svému motocyklu.

RacerX:  Máš kontrakt na dva roky ?

Ken Roczen:  Ano

Keny s Tatíkem.....

RacerX:  Jaký byl rozdíl mezi Yoshimura Suzuki  a RCH nebo dalšími týmy? Co tě táhlo právě tady?

Ken Roczen:  Yoshimura Suzuki mi nabídku nikdy nedali. Jedna z největších důvodů byl Red Bull. Například kdybych šel na Kawasaki, tak bych musel být Monster. V tomto týmu jsem měl možnost mít svůj vlastní kontrakt na můj dres a výstroj. Velkým důvodem byli také samotní majitelé týmu Carey Heart a Ricky Carmichael. ( Keny se chtěl pouze seznámit s Pink J )

RacerX: Vstupenky na koncerty zdarma ? ( Pink)

Ken Roczen: Vstupenky na koncert zdarma, písničky na mobilu zdarma…prostě tam jenom zavolám a už začnu sám zpívat….  Hlavně znám Suzuki  ale taky musím říct, že RedBull v tom hrál obrovskou roli. Red Bull je můj sponzor, který se mnou je už opravdu dlouho a jsou skvělí. Poslední věc, kterou bych chtěl udělat je ztratit někoho jako je Red Bull.

RacerX: Na sociálních médiích jsi jeden z nejpopulárnějších jezdců. Bylo to těžké držet všechno v tajnosti tak dlouhou dobu ?

Ken Roczen:  Strašně těžké. Hlavně když už jsem začal testovat. Měl jsem obrovské nutkání dát nějaký nový status! Prvních pár dnů jsem tam toho dal až moc, protože jsem měl už všechno připravené. Bylo to opravdu těžké. Na jedné straně jsem si to užíval, protože na sociálních médiích strávíš spoustu času, ale mě to baví, tak proč ne…..

 

 Děkuji za návštěvu ....Mike-C-Fast....

« zpět na přehled

Komentáře

31.10.2014 18:48 levitra – ZUFsSW1n | email | web
Superbly illuminating data here, thanks!
23.10.2014 20:00 richi
Ak je Suzuki tak super dobrá , tak prečo Roczen neštartoval na 2014 Master cupe na trati , ktorú stavia RCH ? Možno nepotrebuje milión dolárov ktoré sa tam dajú vyhrať ?!?
16.10.2014 15:38 cejkyn
Pokud si člověk umí nastavit motorku, je to základ úspěchu. Geometrii si taky do jisté míry může ovlivnit(brýle nebo přepáčko). Tady srovnáváte motorky, které ani nemusí byt ve stejném stavu nebo ve stejném roce výroby. Já kupoval motorku nejlevnější -KAWU, pač vím, že z 99% záleží výkon na mě :-)Jinak KTM má super marketing, dokáží to prodat (coz neni tak lehke pri tak rozdilne cene proti konkurenci). Navíc si všude zajistili nejelpší piloty, což taky konečného zákazníka při výběru ovlivní. Jen v MČR MX2- SUkup, Sulivan, Svoboda, MX1- Michek, Richier, Smola... Někdo kupuje podle vzhledu, někdo podle toho jak si značky stojí na závodech,někdo podle peněz. Co se týče zpracování, tak se objevují problémy s převodovkami atd... Ale to je podle me kus od kusu a model od modelu. Žádný výrobní proces není 100%. Jinak ke komentáři Kennyho, je to celkem mazec, asi se s Rogerem nepohodl:-), na suzine letel a poleti:-) idel jsem video jak na ni jede, ale zdálo se mi, že tam nemá ty tlumiče se spodní nádobkou co jsou na 15-ce, ze by nová koncepce na 2016?:-)
12.10.2014 21:27 muhehe
Erich Trunkenpolz ml. ale bavime se o 450, a pokud možno o aktualnich modelech, plus minus, jsetliže jsi ten za koho se podepisuješ, mohl by jsi vědět i o jinejch zavadach, někdy i u 450 je problem z převodofkama spíše konkretně u řadiciho mechanismu, u 250 je toho podstatně vic nebo aspon do lonskeho modelu bylo a u 350 ani nemluvim, to se zeptej naši elity jak nadavaj. u 450 jsem o vačkach neslyšel, ale u 350 2012 jsem viděl nezakalene nebo špatně zakalene vačky, vyreklamovano bez problemu,kvalitu vyrobku subdodavatele ovlivníš pouze lepší kontrolou, motorka jezdi bez zavad dodnes a bude dlouho ještě jezdit, vzpominam na suzy model 09 a jejich praskajici kartery u startpaky a to nebylo kvalitou vyrobku subdodavatele ale špatnou konstrukci a to je problem větší. převodovky, trojkova kola, 15 až 70 h a ko taky konstrukční vada, kdo mel štěsti stalo ho to 15, kdo neměl zhaněl druhej motor, pokud se podivam na profiky a jak se ma z motorkou zachazet co se tyka servisu a intervalu tak tu debatu mužeme zrovna ukončit, začněme vyměnou oleje a tam mužeme i zkončit, stači otevřít servisní manual a razem jsou všechny motorky na stejne urovni, japonec nebo evropan. je to jen otazka peněz, na jakej servis maš, pokud nemaš na tovarni servis podle manualu tak nejezdi mx, nenakňučíš nic.anebo se modli za motorku co maš pod prdeli.pokud tady začneme řešit kvalitu mx motorek asi vyhraje od roku 2005 yamaha i když na poslednich modelech se udajně špatně jezdilo diky jejich šířce. ale splehlivost a vydrž asi nej. no stačí,ale nevěřim ti že si erich, hanit veřejně značku, kterou by tatik založil by mohl jen blbec českej a to možna ani ne, navic značku, ktera toho hodně dokazala a patří k nejlepším na světě, kdyby si byl v japonsku, tak by ti tatik podal katanu, aby se na tebe nemusel pro tu ostudu divat. f rakousku asi devitku :-) nazdar eeeeeerichu
10.10.2014 22:09 Erich Trunkenpolz ml.
Myslím,že se pleteš..KTM není o nic spolehlivější,než cokoliv jiného,pokud to není s Číny...KTM má dlouhodobé problémy s kolísáním kvality zvlášť u motokrosech/viz. převodovky u 250f ,nebo vačky u 450F/...ale podařil se jí zázrak..vsugerovat velké skupině lidí,že to je ta nejlepší věc na dvou kolech na světě..ti lidé tomu slepě věří a pak utrácí své penízky za oranžové doplňky a další nesmysly...KTM pak zase dobře inestuje do dalších modelů a hlavně do propagace,kde se těmto a dalším lidem snaží namluvit,že to,na čem závodí Cairoli,nebo Dungey,si koupíte v obchodě..ono totiž rakouská mentalita je jiná,než japonská..takže rozdíly mezi motorkama budou a je to dobře..bohužel jen japonci jsou daleko na východě až za východem slunce..takže chvíli potrvá,než si protřou zrak z té oranžové záře...ale japonci mají takový kapitál a je jim vlastní taková pracovitost,že vždy budou na špici a TO NÁS V MATTIGHOFFENU SERE,PROTOŽE TO VÍME...já o tom něco vím,když můj tata KTM zakládal ..ty Muhehe-:)
10.10.2014 18:58 muhehe
myslim že ktm je dobra motorka, dobra oproti konkurenci hlavně za syrova. o krouceni ramu se tady nebafme, leda že by tu psali jezdci naši první pětky, a i možna ti to nepoznaj.na ktm nedam dopustit v jeji univerzalnosti pro všechny, motorka jede nejvic, brzdi nejvic a ma nejčitelnější podvozek kterej zvlada jak uplnej hobik tak střelec a nemusi do toho vrtat jen spravně naklikat, da se přizpusobit jak prckum tak obrum v zakladu. vyjede s tovarny a muže ject zavody, stači nalepit čisla. o jinejch motorkach na to mužete zapomenout, a jamaha na tom bude po ktm nejlip, suza je špica, když si na ni zvyknete, ma špica naladěny motor, žadny drak ale jede to furt dopředu, necuka neni lenoch ani nerve ruky, společně s geometrii perfektní, podvozek, od určite doby dobrej leda pokud se kamaradite s Kaňou :-) , brzdy střelcum asi nebudou moc fungovat, a kdo ma větší ploutef pomuže maximalně fa hammerhead, jinak to tam budete sukovat a kurvit převodofku, vetčí ploutef myšleno od 9 nahoru. pokud jen trochu pohnete s řiditkama, uhlem , vyškou, nejedete už na suzuki. kawa je zbytečně silně načipovana a tlumiče to plati stejně jako u suzy a i honda je na tom stejně, akorat honda teda moc nejede ale to hobik asi taky moc nepozna. ktm co se tyka obsahu 450 je asi nejspolehlivější plečka společně s jamahou a pro hobika kerej ma hluboko do kapce je příjemne zjištění že ma ktm cca o polovinu a nekdy i vice levnější nahradni dily neš jakejkoli japonec. nebylo by špatne vyšťourat co kenik placal kyž slezl ze suzy a vlezl na ktm :-) ale to neměl estě myslim chupy na pytlikovy. a uvidime co bude řikat až přeleze zase na něco jineho.
09.10.2014 20:24 MIKE
Mají, spousta lidí to jenom nevědělo, proto se tak ptali...
09.10.2014 19:06 Jirka
RCH team nema tovarni podporu?
09.10.2014 16:50 Jirka141
Souhlas s Tom224. K debatě o motorkách - pro nás hobíky je těžké posuzovat motorky, které jezdí v USA. Z mých zkušeností vyplývá následující: 7 let jsem jezdil na Yamaze, z toho jsem měl 1 USA verzi YZ125, 1 EU YZ125, 2 EU YZ250F, 2 USA YZ250F a 1 EU YZ450F. Ty tři motorky z USA byly nejlepší, jaké jsem měl. Nevím jak to popsat, ale všechno na tom šlapalo jak hodinky, pérování bylo super, karburátor měl jiné nastavení, jiný výfuk, časování atd... dokonce i plasty se mi zdály kvalitnější :D Prostě ty motorky jsou tam jiné. K dalším značkám: projel jsem se na KTM, Hondě i Suzuki. Honda mi nesedla vůbec a u Suzuki bylo šílené pérování oproti mojí YZ. KTM byla úplně jiný vesmír, ve kterém se mi nelíbilo. Když tohle řeknu někomu, kdo zase 7 let drtí třeba Kawu, tak mi vyjmenuje důvody proč je Kawa super atd. Co chci říct je následující: Nevnucujte svůj názor na to, co je nej, ostatním. Stačí se jen o něj poděli. Každému sedí něco jiného. KTM je hodně specifická motorka, ale určitě někomu vyhovuje. Ještě bych rád řekl, že mě trošku štve, jaký si KTM dělá monopol v MXGP nebo EMX. Mám rád konkurenční prostřední, které prospívá rozvoji. Někdy bych rád poslal Japoncům virtuální facku za to, že se tak stáhli a přestali (až na Yamahu a Kawu) prodávat malé motorky a dváci a podporovat více týmů. Je hrůza dívat se na oranžové startovní pole třeba v EMX 85... Jo a taky mě serou namyšlení Amíci, kteří brečí, když je natřou na MXON :D
09.10.2014 16:04 Tom224
Přesně to co jsem čekal každý hned začne dávat moudra jaká je KTM. Chci jen říct že každá motorka sedne někomu jinému takže nejde nějak moc dělit značky na dobré a špatné si myslím. Každá motorka má něco do sebe ;-) můžeme být rádi že nejsou všechny stejný a každý si může najít tu na které se cítí na 100% :-) A navíc to vypadá že Kenyho v KTM někdo naštval :-) Nebo mám ten pocit jen já ? :-)
09.10.2014 16:01 Honza
A taky si myslím že mu to pálí i obchodně. Po tomto rozhovoru bude mít Suzuki vyděláno na mnoho jeho ročních výplat.
09.10.2014 15:24 Yamaha 119
No ja si myslim ze suzuki delaji moc dobre motory sam sem ji jel ale mel jsem dovoz z ameriky a je uplne jina nez evropa.... Ale ted sem osedlal yamahu a nemenil bych to jedine za suzu! A roczen vi co dela ten kluk je moc chytrej a talentovanej tak sam vi co je pro nej lepsi... Keny je frajer a verim ze vyhraje SX tak MX na seriove motorce jde jen o nastaveni!! A on to umi na to kolik mu je.. Je znat kdyz na tom sedi kazdej den 7dni v tydnu.... Drzim mu palce at mu to vyjde!!
09.10.2014 15:16 cehun
no,on to ale myslel,že normální smrtelníkovi stačí upravit pérování a dá se na ní jet hned závodit na určité úrovni...určo nemyslel sebe a pokud ano,tak krajský přebor někde ve východním německu...jinak má ale pravdu a řekl jen to,co sám cítí...KTM prostě každému nevyhovuje...je to stroj z Evropy..takže to tak je...nemyslím,že je horší,nebo lepší..je trochu jiná..ten rám se bude vždy kroutit...to je podstata ocelového rámu...KTM vadila i Milsapsovi...to ale neznamená,že to je špatná motorka...Roczen určitě krok zpátky neudělal....za prvé:v týmu měl pořád Dungeye..kterého asi i protěžoval DeCoster..těžko z toho byl odvázaný...navíc,pokud mu KTM nesedí,proč by zůstával na pro něho špatné motorce,když je ted No1...může si vybírat..a vybral si Suzuki,které věří a na které vyrostl..prostě mu asi sedí...za druhé:DeCoster.?...DeCoster na Suzuki udělal v Evropě svou kariéru..v USA dělal u žlutých hlavního manažera ....může za to,že přišla KTM a nabídla mu podstatně víc?...nemůže..musí být loajální ke svému zaměstnavateli..kdo ví,co si ve skutečnosti myslí o tom všem
09.10.2014 14:46 Mr.Whip
Hanz: Roczen postupem veku dostal rozum a sedl si na poradnou motorku... snad ho dostanes i ty a tu orandzovou sekacku prodas :)
09.10.2014 13:43 Hanz 304
Japonec to nikdy nebyl ani nebude a to je moc dobře.Kdyby byl,byla by to s.....! .-)Docela sem se zasmál,když sem ten rozhovor čet.Závodit sx se sériovou motorkou?:-D Nebyl zhulenej?Roczen udělal velkej krok zpátky!!! :-(
09.10.2014 13:40 David
Honza z duše mi promluvil. Díky
09.10.2014 08:52 Honza
Tento článek by si měli dát do garáže všichni skalní KTM. Tady je vidět co většina lidí už dávno ví - KTM může dělat všechno možný ale japonec to nikdy nebude tečka
08.10.2014 22:20 muhehe
https://www.youtube.com/watch?v=6I5MFXSk2PY

Přidat komentář

Položky označené * jsou povinné.
Pro odeslání formuláře klikněte na tlačítko ODESLAT.




Registrace








 Dobrý den a vítáme vás na MXkings.com ! Vaší registrace si velice vážíme a proto každý měsíc vylosujeme jednoho zaregistrovaného účastníka který obdrží poukaz v hodnotě 1000 kč který bude platný ve všech MX E-shopech které naleznete na naších stránkách !! Jméno výherce bude každý měsíc zveřejněno !  Děkuji a GOOD LUCK !!



Reklamní partneři

Inzerce