Oficiální tiskova Loket

Oficiální tiskova Loket

 

více

Loket By Martin Plesník

Loket By Martin Plesník

 ..atmosféra MXGP v Lokti

více

Interview - Jago Geerts

Interview - Jago Geerts

 tichý ale rychlý....

více

Rozhovor s Petrem Polákem

Rozhovor s Petrem Polákem

aneb potřetí v MX2 !

více

12 min v bahně

12 min v bahně

 aneb SX Seatlle

více

archív


Informace

President AMA píše rozhořčený dopis presidentu FIMu

 Tohle začíná nabírat nevídané obrátky !!!!

 Takže kdo si myslel, že včerejším rozhodnutím FIMu to skončilo, tak se asi mýlí, protože jak jde vidět, tak to všechno teprve začíná. V jednom z mých článků jsem se zmínil o rivalitě mezi Evropskou autoritou a USA. Pár lidí, řeklo že to je blbost…stále si to myslíte ? Američani jsou lidé z největším vlasteneckým egem na této planetě a FIM ho právě zneuctil, myslím to jejich ego. President AMA napsal dopis presidentovi FIMu, ve kterém více méně říká, že nemá žádný důvod rozhodnutí FIMu respektovat a ctít….. Já s tímto dopisem souhlasím !  Pokud by byla Stewartova zdravotní situace prověřena v USA, tak bych si nebyl jistý ale byla to mezinárodní  a nezávislá zdravotnická organizace CMI. Na základě tohoto rozhodnutí byla Stewartovi udělena výjimka. Už jsem to tady jednou napsal ale tuto látku zvanou Adderral  podávají i dětem, které mají poruchu  soustředěnosti .  ( v USA jsem osobně  znal rodinu s takovým dítětem). No, však čtěte a posuďte sami. Každopádně já jsem pro trest ale ne tak dlouho.....

.

 President AMA ( Americká Motocyklová Asociace) Rob Dingman napsal tento dopis presidentu FIMu Vito  Ippolito.

 

Drahý Vito,

S velkou mírou nespokojenosti ti píši ohledně rozhodnutí, které FIM mezinárodní disciplinární Soud ( CDI) učinil v případě Jamese Stewarta mladšího. V už tak chronicky nedbalém postupu FIMu v tomto případě, toto rozhodnutí bylo zveřejněno a vyneseno s velice chabým a špatně organizovaným stylem.

Neochota sdílet informace z tohoto případu s AMA a organizátorem série ( AMA SX a MX) byla absolutně neprofesionální a totálně neakceptovatelná! AMA jako taková, nebyla stále do dnešního dne oficiálně informována o tomto rozhodnutí. Vy jste povinní zaslat nám a organizátorovi série alespoň email s kopií vašeho rozhodnutí. Do dnešního dne nám od FIMu nepřišlo nic, co by nás informovalo o vašem rozhodnutí a rozhodnuté CDI. Jako společník a organizátor série AMA SX ale hlavně jako člen federace FIMu, má samotný FIM povinnost nás informovat o rozhodnutí, které ovlivní největší Americké MX a SX série, které ovlivní i světové série a také jednoho z členů organizace AMA ( Stewart).

Bez oficiálního oznámení o tomto rozhodnutí pocházejícího z FIMu se AMA na tuto informaci bude dívat jako na neoficiální názor a v takovém případě ani nemůžeme informovat naše partnery natož si od nich vyžadovat reakci na danou situaci ( Mega sponzoři atd). Předpokládám, že FIM se cítí jako partner naší federace( organizece AMA) a proto předpokládá, že budeme akceptovat její rozhodnutí a přihlížet k tomu aby tohle rozhodnutí nabylo právní moci i v USA. V tomto případě má FIM povinnost nám dát příležitost se k takovému rozhodnutí vyjádřit a sdílet na situaci náš názor. Bohužel, nic takového se nestalo a nikomu z nás nebyla tato příležitost poskytnuta.

Rozhodnutí  disciplinárního soudu FIMu přišlo tři týdny po třicetidenním vypršení lhůty po posledním stání tohoto soudu. ( FIM slíbil, že po posledním stáni se Stewartem bude trvat třicet dní než, zveřejní jejich rozhodnutí).Dále, fakt, že tento proces trval osm měsíců od doby kdy byl odebrán vzorek moče je nesnesitelný .

Tohle je asi ta nejdůležitější část tohoto dopisu. Ve druhé části dopisu se president AMA Rob Dingman pouští do FIMU a říká, že Stewart měl předpis na tyto léky již spoustu let, takže je vinný pouze za zanedbání jeho povinnosti vyplnit patřičnou dokumentaci a není vinný z úmyslného požívání těchto látek za účinkem podvádění. Také se FIMu zmiňuje, že Stewartovou situaci, co se předpisu na tyto léky týká, prověřila velice respektovaná mezinárodní zdravotnická instituce zvaná CMI. Prezident Americké motocyklové asociace ( AMA) Rob Dingman také obvinil FIM za úmyslné potrestání celé organizace AMA protože Stewartová absence v obou sériích bude mít obrovský vliv na její průběh a popularitu. Také v dopise napsal, že trest šestnácti měsíců je osobní a lehkovážné rozhodnutí, které poznamená celou AMA a její série.

 ( neměl jsem čas přeložit druhou půlku dopisu doslovně, omlouvám se, ale o nic jste nepřišli)

Nevím jak vy, ale tohle začíná zasahovat do sféry milionů a vysokých politických her…. Jsem moc zvědavý, jak se tohle bude dále vyvíjet ale jedno je jisté ! AMA se naštvala....

Dopis v originále:

Děkuji za vaší návštěvu ….Mike-C-Fast….

« zpět na přehled

Komentáře

29.12.2014 00:02 muhehe
MAK 166 urcite ne kawa je super motorka a wilo je super kokot. :-) respekt před nim. myslim že prašky na bolest sou lepči než na sustředěni., oboji je nesportovni a zakazane. bubakovy chyby nebyly jen z nesoustředeni, v tomto roce na sx měl i technicke problemy, ktere ho v podstatě vyoutovaly. jednou vyfuk, pak perovani a pak paaaad po startu a ja nevim tedka co este. na tohle nepomužou žadne prašky na svetě. vsichni vime že do urcite doby dyl bubak na špici a zrzek byl out. taky by me zajimalo jak se posral co zežral že vubec přežil. zrzek letos nebyl tak dominantni že bych řekl, ano všechny předjel a zvitězil. v podstatě to byla souhra nahod., minule dostal naprdel i od chada reeda a milsapse. nechci tim řict že neumi jezdit nebo že na to nema. ale proste letos mel wilo štěsti. kdyby se nerozmaz čakofka, tak by to bylo jinak. chad byl dominantni a bubak si držel pozice, dungey to sledoval, sou to profci a na ne nikdo nema, když jsou ti nej out, potom přijdou na řadu ti ostatni, ano, nikdo se nepta jak to bylo, každej se kouka jen na vysledky. uvidime letos. pokoři wilo evropu ? a pokoři roczen ameriku ?
20.12.2014 21:33 MAK 166
Ale to,že Vilko nepřiznal svůj úraz je normální aby soupeřům neodkryl karty a oni to nemohli využít.V NHL se taky zranění tají. A lék na bolest je přeci jenom něco jiného než na soustředění. Mě bubák nevadí, uznávám jeho rychlost, ale mám obavy že jeho časté chyby pramenily z nesoustředění a tak bral to co bral. Nevím proč ty muhehe nemůžeš vystát RV2 a Kawasaki ,já nemám jezdce který by mi vadil.Doufám,že ti neutekla holka s někým na Kawasaki (legrace,neuraž se).
20.12.2014 20:11 cervajz
on neporušil pravidla jako nezastrčený dres v kalhotách, on bral lék ze seznamu NEBRAT nebo KONČÍŠ - takové pravidlo on porušil!!! a amfetamin ví každý trochu sportovec, že je zakázaný! souhlas s tím, že ve chvíli, kdy mu povolili a shledali, že lék potřebuje pro léčbu, je trest neúměrný. S tím souhlasím a toto rozhořčení chápu. Ale prostě nepochopím to, že to nevěděl alespoň nějaký hlavní lékař seriálu AMA. BTW: negoogli moc, tady je odkaz na to co JS bere http://cs.wikipedia.org/wiki/Adderall a jedná se o lék zvyšující tvorbu dopaminu jakož to nositele mozkových impulsů.
20.12.2014 19:48 muhehe
cervajs, ale ten humbuk je proto ze bubak porušil pravidla a dostal trest nepřimeřeny tomu co udelal a jeste ten trest dostal nestandartnim zpusobem, ktery poškozuje nejen jeho a sponzory ale cely mx sport, to že je bubak nemocny nemusi přece všichni vedet, ona to taky neni nemoc jako ryma ja sem si neco jednoducheho vyguglil: Poruchy koncentrace, potíže se soustředěním se a pozorností mohou mít různé příčiny. Nejčastěji se jedná o poruchy mozku, zapříčiněné poraněním, špatným spojením mezi hemisférami nebo špatným zásobením mozku kyslíkem a živinami. Vystavováním se nadměrnému stresu, nebo psychický původ jako neustálý strach a konflikty. mohl to mit dřive, mohl to mit po urazu, mohl to mit z přibývajicim věkem, ja nevim, muže to mit kdokoli. a viš co si myslim ? žadne leky tě nevylečí, potlačujou jen tu určitou nemoc, potlačujou jeji vliv na tělo, ono to taky muže byt tak že ty leky mu jen pomahaji a že ma vlastně hendikep oproti ostatnim, ne vyhodu. kdo je zdravej ma to vždy jednodušší než ten nemocnej, jak mužeme vědět že ty leky jsou stabilní, že mu ty jeho problemy potlači na sto procent, že je stoprocentně koncentrovany, co když neni, co když je v prdeli a ty prašky mu pmahaji na 50 procent oproti zdravejm lidem, kdo to vi ? ja ne. ale jak řikam problem neni v tom že neco bere na svou nemoc, problem je že to nenahlasil. to same si mužeme myslet o zrzkovi, proč nepřiznal že pul sezony jel zraněny, co žral on na to aby to dorazil do konce a potom ani nemohl ject mx a musel hnedka pod kudlu, taky žadny komentator ani nikdo nevedel že jede zraněny. asi k tomu maji nějaky duvod to neřikat, nevim.
20.12.2014 19:34 cervajz
to muhehe: mě nemusíš vymlouvat jak se jezdí na motorce a techniku! o tom já se tu nebavím! drážku netrefím taky ... já se bavím o zlepšení koncentrace, která má vliv na chyby!!! A ano souhlasím s tebou, zda to má nějakou poruchu ať se léčí! Souhlasím s tebou, že pokud by prášku nebral, tak by mohl být v KRAJNÍM případě i nebezpečný! Já budu jedině rád, když na bráně bude stát a zbytek ať si řeší s kluky co jezdí. Když oni to budou respektovat, tak je to ta nejlepší lékařská zpráva o tom, že to má skutečně potřebné! Ale proč za celou jeho kariéru JS, nebyla nějaká zmínka o tom, že potřebuje tyto léky! Nějaký komentátor při závodech se nebavil o poruše soustředění, kterou JS trpí a proto je na ni léčen ... protože kdyby tomu tak bylo, nebyl by po těch testech kolem toho takový humbuk jaký je!
20.12.2014 19:22 muhehe
červajs ja uš nemam sil, me je jedno jak se jezdi na motorce ja ti to vymlouvat nebudu, ja tu drašku netrefim ani dybych se mel posrat a to je vic než bubakovy paraleny, takže se stebou ja o technice jizdy určite hadat nebudu ale jedno vim na sto procent a mluvi o tom všechny mx media, bubak ma ty prašky povoleny, od uřadu i od antidopingove organizace i od doktoru, a trest dostal za to že to nenahlasil ad to dopadne jak chce, ty prašky bude brat pořad dokud se nevyleči a to se asi nevyleči nikdy, jestli ma poruchu soustředěni, bude to nejspiše brat pořad, on by taky mohl možna přijit i o řidičak na auto a třeba by nemohl provozovat nejake další činnosti, ktera by ohrožovala jeho, nebo ostatni kolem něj. bla bla
20.12.2014 19:04 muhehe
MAK 166 , nějak se nam to ztači jinam, bubak jede stejne technicky dobře na treninku tak na zavodech, takže mysliš že se tim cpe pořad ? no jestli sou to leky jako jsou na deprese a podobne tak asi jo, žere to pravidelně ? pravdepodobne ma nejakou nemoc a na tu bere leky, a kvuli tomu nema zavodit ? takže ne že ty prašky žral, on je žere pořát a ma to povolene doktorama a uřadama, že je brat muže, takže to žadny doping neni, trest dostal za to, že to zatajil, nebo nepřiznal, takže jestli bude v anhajmu tak tim bude nacpanej zase stejne jako jestli pojede v roce 2016 bude to brat pořad. dokud mu to nezakažou a jestli ano bude brat něco co bude povolene stejne jako ty leky co bere tedka. hoši obracite to tema nekam uplne jinam, nechapu proč,
20.12.2014 17:54 cervajz
a pro muhehe ještě jeden příspěvek, aby pochopil oč jde. Trefování a netrefování drážky, dvojáku, trojáku, čtveráku atd. záleží na palici a soustředění, kór v tom kvapíku co tam jedou. A soustředit se po nějakou dobu vysiluje, čím méně fyzické síly = tím více chyb. Stejně tak chyby pramení ze špatné koncentrace!!! A to celé vede k tomu, že nevyhraješ. Takže není tak pravda co říkáš, že ten prášek tak světový není!!! JE a proto je zakázaný! A pokud ho JS potřeboval, což mohl, tak asi existuje oficiální cesta jak ho brát! Proto bych pochopil, kdyby se vyjádřil v duchu ... ano podváděl jsem, ale potřeboval jsem to ke sportu jenž miluji a bál jsem se celou tu dobu, že pokud ho přiznám, tak ta byrokracie mi nedovolí závodit a proto jsem o užívání mlčel ... hezká pohádka, které bych věřil, protože být pozitivní a věřit, že je to pravda, je lepší!!! Ale žádné takové prohlášení jsem nečetl nebo vyjádření proč to tajil! Pokud někde je, prosím o link!
20.12.2014 17:33 cervajz
to muhehe: napsal " odborne stanovisko bych opravdu nechal na doktorech pač tady pan červajs, nebo pan cehun nebo dalši radobyodpurci dopingu nebudou pravdepodobne doktoři" --- chtělo by se to zamyslet než něco napíšeš! Ono se totiž ty doktoři a odborníci z farmacie nad tím už sešli a řešili to! To pro je ten aMfetamin na black listu!!! Takže ne odborník Červajz, ale opravdu odborníci tak učinili!!!
20.12.2014 14:58 MAK 166
Jak ty muhehe můžeš napsat, že někomu něco nešlo ve škole.Četl jsi si po sobě svoje příspěvky? A to je čeština lehčí chemie.
20.12.2014 14:51 MAK 166
Ano říkám třeba protože na rozdíl od tebe nejse ani doktor ani lékárník.Když to podle tebe nepotřeboval,tak proč to tedy bral.Protože bez pilulek se hůře soustředil a tím pádem jel hůř.
20.12.2014 10:31 muhehe
mak 166, když se bavime o bubakovi, prosimtě když kouknu na videa z minulejch zavodu tak ty řikaš třeba lepčí soustředěni při startu, TŘEBA ty pochybuješ ? ja taky protože bubakovi starty sou tak mizerne že asi na startu ty prašky selhaly nebo ještě neučinkovaly :-) trefovani koleji ktere nevidiš jsme probraly to je nesmysl že jo a kere vidiš tam stači mit dobre oči a pokud možno fízu, pač třeba když při bržděni do zatačky seš fyzicky na dně a vypadavaj ti řiditka z ruk, bolesti brečiš přes slzy nevidiš :-), netrefiš kolej ani kdyby měla metr na šiřku a v krvi mužeš mit klidně litr anfetaminu. pomuže ti prd
20.12.2014 10:21 muhehe
stojim si za tim že bubak je jednim z nejlepších technicky vybavenych jezdcu a stojim si za tim protoze je spousta videi o tom jak předni mx treneři učí sve jezdce jezdit jako bubak, ukazujou bubaka jako nazornej příklad jak se to ma dělat, jak se na motorce idealně pohybovat, jeho techniku jizdy davaji za vzor, jestliže to dělaji oni , nemam duvod si myslet že jeho technika jizdy je skovana v prašku, to je prostě nesmysl, prašek ti muže zlepšit koncentraci, fyzičku ale na motorce te jezdit nenaučí
20.12.2014 10:12 muhehe
to by me teda zajimalo maku 166 co bere kuli startum mejk alesi :-) na startu by snad předjel šecky i dyby jel na spatečku :-) co se tyče koleji, např po tom čtveraku a nemusi to byt ani čtverak stači dvojak za kerej nevidiš a sou za nim koleje zatačka a bla bla, mysliš jako že pomoci nejakyho prasku tě to ve vzduchu bude samo navigovat na přistani do idealniho mista ? jeho prašek zase tak světovej neni, pač se mu zase tak světově nedařilo. myslim že udělal chybu a konkurence si ho vychutnala, co je v zakulisí každeho sportu nevi nikdo z nas kdo ho neděla, kdo ho děla o tom nemluví. a nevim na co si tady hrajete, když zustaneme u motokrosu a kouknu se před zavodama a mezi nima od hobiku po profiky co do sebe ruzni lidi sypou, tak to co je na vrcholu bojim se pomyslet. na vrcholu jde o velike penize a tam se dějou věci. sou tady lidi kterí jezdi mx na dobre urovni v ramci čr tak ať řeknou co cucaj za bombonky nebo co do sebe soukaj z tubiček, slazene kondenzovane mliko to nebude..oni to asi neřeknou pač když to do sebe cpou tak to dělaji aby je nikdo spíše teda konkurence neviděla co to je. uplně každy se snaží svuj sportovni vykon něčim podpořit, něčim co jeho vykon zlepšuje, někdo si da knedlo vepřo, někdo se nacpe radobyvitaminama. zajděte si do obchodu fitness, nikdo ze sportovcu nepije jen čistou vodu a nežere banany, tam to obvykle vechno začina. tod muj nazor tak do mě kluci. co se tyka bubaka sme pořešily a odborne stanovisko bych opravdu nechal na doktorech pač tady pan červajs, nebo pan cehun nebo dalši radobyodpurci dopingu nebudou pravdepodobne doktoři a obavam se že i chemie jim ve škole moc nešla . :-) myslim že se posouvame opravdu nekam dale a uš jsem to zmiňoval u předchozich članku. jedna se o pravomocích uřadu, ktere o něcem rozhodují, a hlavně o jejich povinostech. všichni víme že každy má nějakou povinnost a uřady také. ja sem se zmínil ve smyslu že uřad který rozhodoval o bubakovi nesplnil svoje povinnosti, porušil, zakon, nebo předpis, nebo si to pojmenujte jak chcete. bud ste mi řekli že sem kokot nebo neco f tom slyslu, ok a mame to tady. takže tedka si už myslim že tento članek přestavá být o bubakovi a začíná být o něčem jinem a to o penězích, prestiži, politice, sportovni samozřejmě, nemyslim si že jde jak řekl majk o nějake vlastenectví, ale jde o velike penize, o porušovani předpisu o ovlivnění vrcholoveho sportu nestandartnim zpuobem,kde jde o hodně než jen o nějakyho černouška.
19.12.2014 18:56 MAK 166
Olli píšeš blbosti,samozřejmě že díky tomu neskočíš najednou čtverák,ale třeba lepší soustředění na startu nebo lepší trefení koleje určitě.Kdyby to nemělo žádný vliv na jeho jízdu tak by to nebral. Cervajz souhlas.
18.12.2014 22:56 olli | email
leky na soustredenost mu stejne nepomohly k tomu aby skocil dva dvojaky jako ctverak atd...takze pro me je to stejne pan jezdec...a rikejte si co chcete ale jak rikal muhehe tahle technika jizdy fakt neni diky zadnym praskum...
18.12.2014 22:47 skeptik
cehun: tu kartičku kdyžtak radši ke mně, dík
18.12.2014 22:32 cehun
přesně tak..cervajz.....ať je to,jak je to...v podstatě pokud trpím,nějakou poruchou,tak musím k lékaři,který rozhodne o léčbě a pokud chci jet AMU,tak AMA má určitě nějakého generálního lékaře,který rozhodne případně o vyjímce...pokud ale řekne,že ten daný lék mne ovlivní natolik,že ostatní budou v nevýhodě,pak je to doping a mám po ptákách ..nebudu závodit...pokud to budu brát tajně a pravděpodobně celou kariéru..tak pak se nesmím divit,že přijde trest.....pokud nezávislý lékař rozhodne,že to je o.k.,tzn.,že já neohrožuji ostatní a ostatní nejsou v nevýhodě..tak o co jde....?osobně mám zatím problém,jak do budoucna pohlížet na Bubbu...budu ho ještě brát a vážit si ho,nebo ho budu brát,něco,jako podvodníka?kdo dokáže,že má opravdu poruchu soustředění a nebyla to jen připravená legenda v případě,že se to provalí...protože v tomto případě,že by to bral tajně cíleně,aby získal výhodu,by u mne skončil a jeho kartičku s podpisem hážu do koše-:)
18.12.2014 22:09 cervajz
pojďme se neurážet ... každý máme svůj pohled na věc v dopingu! Ale jednou je něco zakázané a amfetamin opravdu stimulant, který umí!!! Tím nezpochybňuji to, že JS má nějakou neurologickou poruchu, a tím lék potřebuje!!! Ale jestliže se léčím zakázaným ovocem, tak o tom někdo musí vědět (minimálně USADA, pak možná i ta VADA) … a navíc nečetl jsem jediný článek o tom, že by někdo z jezdců, organizátorů, komentátorů a jiných lidí o tom kdy otevřeně mluvil či se o tom alespoň zmínil a to ani před vypuknutím aféry, tak ani po!!! (pokud něco takového je, omlouvám se za milnou informaci, kdo by to možná věděl je MIKE) nicméně, nikde jsem se to nedočetl. To co se děje potom je irelevantní, protože na samém začátku je sám JS, který O TOM VĚDĚL A VĚDOMĚ PORUŠOVAL PRAVIDLA!!! Amfetamin ví každé malé dítě, že je na seznamu zakázaných látek!!!
18.12.2014 21:10 olli | email
dle meho nazoru je naopak jeho komentar stupidni a jen primitiv s nim muze souhlasit...
18.12.2014 20:49 Marek – Souhlas
Cervajz- naprosto souhlasím s každým slovem .. Tvůj názor je naprosto správný a jen primitiv jej muže napadat ...
18.12.2014 20:29 cervajz
jirka: no i na tvém názoru něco bude, nemusí být hned čertík z krabičky ... ono na druhou stranu, kdyby věděl, že to projde, tak by to si nahlásil! ale myslím, že v tu jistotu neměl! nebo jako nevěděl, že je to zakázaný? on na takové profi úrovni s tolika lidmi okolo? spíš si myslím, že ta lobby byla tak velká, že mu to povolili. jinak by to nahlásil už na začátku a byl v klidu. nevěřím, že zapomněl nebo nevěděl!
18.12.2014 19:45 Jirka
Co tady pořád melete kdyby to JS nahlásil tak by to bral stejně a akorát by neměl zbytečný průser...tak co tady plácáš o nějaké vážné diskuzi. Povoleno to dostal a HOTOVO!!! kdyby to byl takovej problém jak ty to asi vidíš cervajzu tak mu nedají snad tu vyjímku??????? zdar
18.12.2014 19:23 cervajz
*mi přijde
18.12.2014 19:21 cervajz
Miku mám rád tvoje názory dobře se to čte. Je obrovská škoda, že JS nebude. Ale stále ho omlouvat, že jen zapomněl vyplnit nebo nahlásit lék, který bere dlouhodobě, my přijde nesmyslné. Chápu, že je to tvůj favorit, ale je třeba si přiznat, že ve sportu, kde hlava na této úrovni znamená vše (protože fyzicky jsou připraveni všichni maximálně), je tento lék dle jeho účinkům opravdu něco co je na vážnou diskuzi! A ne na to, že si to bere jak chce a jen proto, že ho potřebuje tak to vlastně nikde nenahlásit, mi přijde jako podvodné jednání a není pro něj omluvy!
18.12.2014 18:49 Jirka141
No sakra! Jistě, dopis samotný ještě nic moc nezmůže, ale pokud do toho AMA půjde se Stewartem, mohlo by to ještě nějak vyjít! A1 určitě nedopadne, ale třeba zbytek SX odjede a to se o titul pořád dá bojovat!

Přidat komentář

Položky označené * jsou povinné.
Pro odeslání formuláře klikněte na tlačítko ODESLAT.











Registrace








 



Reklamní partneři

Inzerce